Köpvillkor

Allmänt

För att handla på Fridanyman.se måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet. 

De priser som anges för produkter är i svenska kronor inklusive moms. Digitala produkter, som e-böcker, kurser och liknande har ingen fraktkostnad. Om du skulle handla en fysisk produkt kan en fraktkostnad tillkomma, beroende på hur mycket du handlar för vid beställning. Fysiska produkter skickas till närmaste postombud och du får en avisering när ditt paket är framme och kan hämtas ut.

Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och produktinformationen på hemsidan. Vi förbehåller oss också rätten att ändra produktinformation, priser och innehåll på hemsidan utan avisering till kund. Vi förbehåller oss även rätten att vid informations-, text- eller tekniska problem korrigera detta i efterhand.

Retur och reklamation

Vi har ingen ångerrätt på våra digitala produkter (e-böcker, kurser etc) om du ångrar ditt köp. För fysiska produkter är ångerrätten 14 dagar. 

Om det skulle vara något fel på en produkt är det naturligtvis möjligt att reklamera den och få pengarna tillbaka för både produkten och den eventuella fraktkostnaden. För att en reklamation ska vara giltig ska klagomålet på produkten bero på fel på själva produkten/varan. Reklamation gäller inte om felet uppstått på grund av exempelvis felaktig användning eller annat som skadat produkten och lett till felet. Reklamationen på produkten ska inkomma till vår kundtjänst senast 21 dagar efter att kunden mottagit sin beställning. Vi behöver även bifogad bild eller video för att förtydliga felet eller problemet som skickas till: kontakt@fridanyman.se

Pengarna återbetalas inom 7 bankdagar från att reklamationen är godkänd och genomförd.

Europeiska företag och konsumenter kan framföra klagomål till ODR.

Orderbekräftelse 

När du har slutfört ett köp hos Fridanyman.se får du en orderbekräftelse skickad till din mejladress. Kontrollera din skräppost om du inte har fått någon orderbekräftelse (ibland händer det att mejl som skickas automatiskt hamnar i skräppost). Det är alltid bra att du sparar din orderbekräftelse eftersom den fungerar som dokumentation på ditt köp. 

Frakt och leverans

De priser som anges för produkterna i webbshoppen är i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer gällande fysiska produkter men inte på digitala produkter. Man kan handla våra digitala produkter från de flesta delar av världen i vår e-handel. Fysiska produkter kan beställas och levereras inom Sverige. Digitala produkter skickas och levereras direkt efter beställning. När du genomfört en beställning på en fysisk produkt packar vi den så snart som möjligt (observera att vi inte packar och skickar paket under helgdagar). Beställningen skickas till närmaste ombud och leveranstiden är vanligen mellan 2-5 arbetsdagar. Du får en avisering via SMS eller mejl när ditt paket finns att hämta hos ditt ombud. För paket som inte hämtas ut från ombud tas en avgift på 250 kr av kunden för arbets- och fraktkostnader. Alla paket som levereras till ombud behöver hämtas ut senast 7 dagar efter att du fått meddelande om leveransens ankomst (om inget annat anges i ditt meddelandet). 

Kundtjänst:

Vår kundtjänst kontaktas via mejl och har öppet Måndag – Fredag. Vi besvarar ditt mejl så snart som möjligt och försöker alltid att hantera inkommande ärenden inom senast 2 arbetsdagar (48 timmar). Vid hög belastning kan längre svarstid förekomma.

 

Tack för att du handlar hos oss!

 

 

 

 

 

sv_SE